
بروزرسانی: 20 تیر 1404
سرگرمی آخر هفته: اسباب بازی های جنگ ستارگان چقدر محبوب هستند؟
چیزی که همیشه برای من جالب است این است که جنگ ستارگان چگونه با رقبا مقایسه می شود. جنگ ستارگان چقدر محبوب است و در اینجا منظورم از اسباب بازی ها واقعاً در سال 2024 است، وقتی آن را با Marvel، GI Joe یا Transformers مقایسه می کنیم؟ تمامی برندهای هاسبرو Hasbro سال هاست آمار دقیقی از فروش جنگ ستارگان منتشر نکرده است، آن ها در مورد فروش جنگ ستارگان در دوران پیش درآمد، که درباره آخرین باری بود که آشکارا درباره درآمد جنگ ستارگان صحبت می کردند، لاف می زدند. در آن زمان آنها حتی آشکارا در مورد هزینه های سلطنتی جنگ ستارگان صحبت می کردند. اکنون همه چیز کاملاً محرمانه است. بنابراین چه کاری می توانیم انجام دهیم تا بفهمیم اسباب بازی های جنگ ستارگان (و در اینجا به طور خاص اکشن فیگورها!) در مقایسه با رقبای اصلی چقدر محبوب هستند؟ من فکر کردم که کانال یوتیوب پالس خود Hasbro ممکن است منبع خوبی برای سنجش میزان محبوبیت برندهای مختلف باشد. در سه سال گذشته Hasbro تعدادی پخش زنده برای هر چهار مارک در کانال پالس خود داشت و من معتقدم که تعداد بازدیدها برای هر جریان ممکن است پروکسی خوبی برای محبوبیت واقعی خط اسباب بازی باشد. به عنوان یک امتیاز، من همچنین به چگونگی اوضاع در دوره پیش درآمد نگاه خواهم کرد. اما الان اوضاع چطوره؟ کلیک کنید تا متوجه شوید!

چه کسی محبوب تر است؟
برای اینکه بفهمم کدام خط اسباب بازی محبوب ترین است، حداقل در کانال یوتیوب Pulse Hasbro، من فقط به تعداد بازدیدهایی که هر پخش زنده داشت نگاه کردم و سپس داده ها را جمع آوری کردم. برای اینکه ایده بهتری نسبت به پیشرفت چیزها در طول زمان داشته باشم، شکاف هایی در داده ها ایجاد کردم، یعنی وقتی یک برند جریانی نداشت، میدان را خالی می گذاشتم، با این کار امیدوار بودم که تمام جریان ها را روی محور x زمانی که باید ارائه کند، تراز کنم. ما ایده بهتری برای تغییر محبوبیت در طول زمان در مقایسه مستقیم داریم.
و این هم نتایج:

برای بزرگنمایی کلیک کنید
اگر روی نقاط قرمز که نشان دهنده جنگ ستارگان است تمرکز کنیم، روند واضحی را مشاهده می کنیم، نمایش های پخش زنده در بهترین حالت راکد هستند، اما واقعاً یک روند منفی وجود دارد. ممکن است متوجه یکی از نقاط پرت بزرگ برای جنگ ستارگان (نقطه داده 11) شوید، این پخش زنده 4 ماه مه در سال 2022 بود. اما آن را با داده نقطه 18 مقایسه کنید، که پخش زنده 4 می در سال 2023 بود. 67546 در مقابل 42041 بازدید است. کاهش حدود 1/3 در 12 ماه.
اگر به سایر اسباب بازی ها نگاه کنیم، می بینیم که وقتی پالس در یوتیوب شروع به کار کرد، جنگ ستارگان در اوایل بیشترین بازدید را داشت، اما بعد از آن Marvel، Transformers و حتی GI Joe مسئولیت را بر عهده گرفتند. در دور دوم پخش زنده مارول قبلاً بازدیدهای بیشتری داشت. و این شکاف تنها با گذشت زمان بیشتر شد. اولین پخش زنده Pulse مربوط به اواخر سال 2020 است، آخرین استریم ها مربوط به اوایل سال 2024 است. و در سال 2024 جنگ ستارگان نه تنها یک بار دیگر مرده است، بلکه شکاف روز به روز بیشتر می شود.
بیایید نگاهی به میانگین بازدیدها در هر جریان بیندازیم:

برای بزرگنمایی کلیک کنید
Star Wars 12 پخش زنده، Marvel 15، Transformers 14 و GI Joe 9 پخش داشتند.
در اینجا می توانید ببینید که تا آنجا که به پخش زنده Hasbro Pulse مربوط می شود، جنگ ستارگان در جایگاه آخر قرار دارد، حتی GI Joe موفق می شود تعداد بازدیدهای بیشتری به ازای هر رویداد طرفداران داشته باشد. چیزی که شاید تعجب آور باشد این است که Transformers در واقع از مارول جلوتر است، Transformers در 12 ماه گذشته بازدیدهای زیادی به دست آورده است و اکنون معمولاً بازدیدهای بیشتری را برای هر طرفدار در جریان زنده حتی از Marvel دریافت می کند.
اکنون البته این یک روش بیش از حد علمی نیست، اما من همچنان فکر می کنم نماهای پخش جریانی رویدادهای طرفداران Hasbro Pulse می تواند کمی در مورد محبوبیت هر خط اسباب بازی به ما بگوید، که به نوبه خود مطمئناً با فروش واقعی مرتبط است. و همانطور که می بینیم مارول بسیار پایدار است، ترانسفورمرز و جی آی جو روند صعودی دارند، در حالی که جنگ ستارگان به آرامی در حال کاهش است.
نکته مثبت، پخش زنده ایندیانا جونز در سال 2023 تعداد بازدیدهای بیشتری نسبت به پخش زنده جنگ ستارگان داشت که مدت کوتاهی پس از آن دنبال شد. نه چندان، 26k در مقابل 25k. اما هنوز 1000 بازدید بیشتر از جنگ ستارگان.
حال سوال بزرگ این است که Hasbro چگونه می تواند دوباره آن را تغییر دهد. جنگ ستارگان، با مارول، مطمئناً گران ترین خط اسباب بازی آنهاست، وقتی در مورد حق امتیاز و هزینه مجوز صحبت می کنیم. و حتی نمی توانید نمایش های Disney+ را سرزنش کنید، زیرا مارول در سال 2023 وضعیت بسیار بدتری داشت، همه نمایش های Star Wars Disney+ از مارول بهتر عمل کردند، فیلم های مارول شکست های بزرگ و حماسی بودند. اما به نظر می رسد که این واقعاً بر بازدیدهای پخش زنده تأثیر نمی گذارد. که نشان می دهد که علاقه به Marvel Legends هنوز تقریباً ثابت است، حداقل تا آنجا که به طرفداران هاردکور مربوط می شود.
و این یک هشدار دیگر است: نمایش های پخش زنده البته فقط علاقه طرفداران هاردکور را اندازه گیری می کند، آنهایی که با استریم ها زحمت می کشند، این امر اکثر مجموعه داران معمولی را حذف می کند، اگر حتی تعداد زیادی در سال ۲۰۲۴ باقی بمانند. هیچ کس نمی تواند بگوید.
به هر حال، من احساس می کنم این برای جنگ ستارگان واقعا ناراحت کننده است. جنگ ستارگان بر بازار اکشن فیگورها حکومت می کرد و تسلط داشت و در زمان های گذشته مارول حتی نمی توانست از راه دور رقابت کند. اما مدتی پس از پیش درآمد، جنگ ستارگان قدرت خود را از دست داد. شما می توانید آن را حتی در گزارش های قدیمی درآمد Hasbro از دهه 2000 پیدا کنید. آنها هنوز در مورد درآمد برخی از اسباب بازی های خاص در این دوره صحبت می کردند و در این زمان Transformers به عنوان موفق ترین خط اسباب بازی برای Hasbro انتخاب شد.
و به نظر می رسد که ترانسفورماتورها امروزه محبوب تر هستند.
من معتقدم نماهای جریان هواداران پالس نیز معیار خوبی برای اندازه پایگاه هواداران هاردکور هستند. جنگ ستارگان در محدوده 25 تا 30 هزار قرار دارد، که با آنچه Haslab های موفق موفق به دست آوردن نیز می شوند، مطابقت دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، ما باید اذعان کنیم که جامعه افسانه های مارول، به خصوص در سال های 2023 و 2024، دو برابر، 50 هزار نفر است. و Transformers در محدوده 70k قرار دارد.
این نمی تواند به معنای چیزهای خوبی برای دوره های تولید واقعی باشد و شما باید تعجب کنید که چگونه هاسبرو (و لوکاس فیلم) می توانند جنگ ستارگان را دوباره احیا کنند تا اسباب بازی ها دوباره محبوب تر شوند.
برخی از حقایق اضافی، اگر به گزارش های سالانه قدیمی Hasbro نگاه کنید، می توانید ببینید که چقدر چیزها تغییر کرده اند. در گزارش سالانه 2005 جنگ ستارگان 51 (!) بار ذکر شد! Hasbro حتی درآمد دقیق اسباب بازی های جنگ ستارگان را در آن سال ارائه کرد: 494.1 میلیون دلار. این در همان سطح با خط تهدید Phantom از سال 1999 است. که تنها در آن سال 16 درصد از کل درآمد Hasbro را به خود اختصاص داد! چیزی که فقط Transformers در نهایت چند سال بعد در آن بهبود یافت. در گزارش سال 2005 آنها همچنین آشکارا در مورد پرداخت های حق امتیاز جنگ ستارگان صحبت می کنند، آنها قبلاً 126 میلیون دلار حق امتیاز از پیش پرداخت شده به لوکاس فیلم پرداخت کرده بودند و باید حداقل ضمانت آتی حداقل 67 میلیون دلار را به لوکاس فیلم می پرداختند. تصور کنید هاسبرو امروز در مورد آن اعداد صحبت کند... از زمانی که دیزنی مدیریت را به دست گرفت، خیلی چیزها تغییر کرده است.
اکنون به گزارش سالانه 2023 نگاه کنید ... و جنگ ستارگان دقیقاً "0" بار ذکر شده است. و البته هاسبرو مدت کوتاهی پس از پایان پیش درآمدها، صحبت در مورد شماره های جنگ ستارگان را متوقف کرد.
در اینجا یک نقل قول مستقیم از گزارش سالانه 2005:
رشد درآمد ما برای سال 2005 رانده شد
اساسا با عملکرد عالی ما
سری محصولات جنگ ستارگان.
آن روزها بود... و در سال 2024 جنگ ستارگان به سختی می تواند 25 هزار بازدید در یوتیوب داشته باشد، زمانی که هاسبرو یک رویداد طرفداران دارد و اسباب بازی های جدید را نشان می دهد. و حتی دیگر ارزش ذکر در گزارش سالانه را ندارد. دیزنی و لوکاس فیلم باید در مورد اینکه چرا اینطور است فکر کنند. زیرا این چیزی نیست که Hasbro واقعاً بر آن کنترل دارد.
نظر شما در مورد نتایج چیست؟ و برای تغییر آن چه کاری انجام می دهید؟ و باز هم، این فوق العاده علمی نیست، اما من معتقدم که نماهای جریان هواداران، پروکسی خوبی برای محبوبیت و اندازه پایگاه طرفداران هاردکور هستند.
گزارش سالانه هاسبرو در سال 1999 (اعداد تهدید شبح)
گزارش سالانه هاسبرو در سال 2005 (انتقام اعداد سیث به اضافه حق امتیاز ذکر شد)
منبع: https://www.jeditemplearchives.com/2024-03-01-weekend-fun-how-popular-are-star-wars-toys/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=weekend-fun-how-popular-are-star-wars-toys