
بروزرسانی: 27 تیر 1404
موزه قوی تالار مشاهیر بازی های ویدیویی جهانی 2024 را نام می برد
موزه ملی بازی قوی را معرفی کرده است سیارک ها، Myst، Resident Evil، SimCity، و نهایی وارد تالار مشاهیر بازی های ویدیویی جهان شد. هر بازی ویدیویی به طور قابل توجهی بر تاریخ بازی های ویدیویی و فرهنگ پاپ تأثیر گذاشت و در تالار مشاهیر بازی های ویدیویی جهانی که بخشی از نمایشگاه دنیای دیجیتال ESL است، ثبت شده است.
آتاری سیارک هاکه در سال 1979 منتشر شد، دارای جلوه های صوتی شدید، گرافیک منحصر به فرد و گیم پلی چالش برانگیز در یک محیط فضایی بود. بازی ویدیویی جایگزین شد مهاجمان فضایی در بازی های آرکید و فروش بیش از 70000 واحد آرکید. نسخه خانگی بازی، قابل بازی بر روی Atari 2600 نیز محبوب شد.
از طریق انواع بی پایان و بازسازی در ده ها پلتفرم آرکید، خانگی، دستی و موبایل، سیارک ها جرمی ساسیر، دستیار معاون تفسیر و بازی های الکترونیکی موزه استرانگ، می گوید: «یک بازی ساده و در عین حال چالش برانگیز در مورد انفجار سنگ ها به یکی از پربازدیدترین و تأثیرگذارترین بازی های ویدیویی در تمام دوران ها ساخته شده است».

منتشر شده در سال 1993، Myst در دهه 1990 بیش از 6 میلیون نسخه فروخت. این بازی ویدیویی از فناوری CD-ROM اولیه استفاده می کرد و بازیکنان وارد دنیای معماها و مناظر می شدند. زمان بارگذاری کند، نتیجه فناوری CD-ROM، همراه با سبک آرام و متفکرانه بازی برای سطح منحصر به فردی از غوطه ور شدن بازیکن.
«بازی های کمی دیگر می توانند با هم برابری کنند Mystکریستی هیسرت، مدیر مجموعه ها در موزه استرانگ می گوید: توانایی باز کردن جهان های تخیلی. این اثری با نبوغ هنری بود که تخیل یک نسل کامل از بازیکنان بازی های رایانه ای را به خود جلب کرد و تأثیر آن را می توان در بسیاری از بازی های دنیای باز امروزی مشاهده کرد.»
بازی Resident Evil، معروف به خطر زیستی در ژاپن، پس از انتشار کپکام در سال 1996، ژانر ترسناک بقا را رایج کرد. این بازی که توسط کارگردان بازی، شینجی میکامی ساخته شد، جرقه یک فرانچایز رسانه ای بزرگ را برانگیخت - از سال 2022، فیلم های مبتنی بر این فرنچایز مجموعا بیش از 1.2 میلیارد دلار فروش داشتند. بازی Resident Evil نشان داد که بازی های ویدیویی می توانند به سرگرمی برای نوجوانان و بزرگسالان تبدیل شوند.
"بازی Resident Evilلیندسی کورانو، متصدی بازی های ویدیویی می گوید: ترکیب دیالوگ های جذاب B-movie، گیم پلی جذاب و تعلیق هیجان انگیز، آن را مورد علاقه گیمرهایی قرار داد که به دنبال بازی های ویدیویی بالغ تر هستند، و به ایجاد یکی از ماندگارترین فرنچایزهای بازی کمک کرد. موزه قوی
سیم سیتی در سال 1989 توسط Maxis منتشر شد و مخاطبان بازی های ویدیویی را افزایش داد، زیرا شبیه ساز شهرسازی برای طیف گسترده ای از کودکان و بزرگسالان جذاب بود. این بازی ویدیویی الهام بخش چندین شبیه سازی شهرسازی و بازی های استراتژیک است فرمان و تسخیر و دوران امپراتورها. این بازی همچنین دنباله ها و فرعی هایی از جمله عضو تالار مشاهیر بازی های ویدیویی جهان در سال 2016 تولید کرد. سیمز.
شبیه سازی ها برخی از قدیمی ترین اشکال بازی های ویدئویی هستند، اما تعداد کمی از آن ها محبوبیت، نفوذ یا قدرت ماندگاری را داشته اند. سیم سیتیآریول پراتر، متخصص پژوهشی برای بازی سیاه و فرهنگ در موزه استرانگ می گوید. «در زمانی که بسیاری از مردم به بازی های ویدیویی از نظر شوترهای آرکید یا پلتفرم های کنسول فکر می کردند، سیم سیتی برای بازیکنانی که خواهان سرگرمی محرک فکری در رایانه های شخصی تازه خریداری شده خود بودند، جذاب بود.
آخرین پذیرفته شده 2024، نهایی: اولین عصر تاریکی، توسط Richard Garriott طراحی و در سال 1981 منتشر شد. این بازی با ترکیب مکانیک نقش آفرینی، دنیای تخیلی بزرگ و موضوعات فانتزی و علمی تخیلی به تعریف ژانر نقش آفرینی رایانه ای کمک کرد. اولتیما گیم پلی الهام بخش یک فرنچایز بازی و دیگر بازی های نقش آفرینی است.
"نهایی اندرو بورمن، مدیر حفظ دیجیتال در Strong Musuem می گوید: به تعریف ژانر بازی های نقش آفرینی رایانه ای کمک کرد. اگرچه ممکن است این نام آشنا نباشد، اما این بازی و مجموعه ای که از آن ساخته شده در میان طرفداران بازی های نقش آفرینی و توسعه دهندگان بازی در سراسر جهان افسانه ای هستند.
پنج بازی از میان گروهی از فینالیست ها انتخاب شدند نخبگان، قهرمان گیتار، متروید، نئوپتس، یادبود توکیمکی، اسکیت باز حرفه ای تونی هاوک، و شما جک را نمی شناسید
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تالار مشاهیر بازی های ویدیویی جهانی که در سال 2015 تأسیس شده است، به museumofplay.org مراجعه کنید.
منبع: https://toybook.com/video-game-hall-of-fame-2024-inductees-news/